اخبار باغ مشهد

مشروح خبر:

مسیر های دسترسی به باغ مشهد

1402/1/1 0:00
image
image

مسیر دسترسی به مجموعه تفریحی گردشگری و گیاه‌ شناسی باغ مشهد

برای دسترسی مجموعه باغ مشهد می‌توانید از مترو یا خودروی شخصی استفاده کنید. اگر برای رسیدن به باغ مشهد از مترو استفاده می‌کنید، خوبست بدانید مترو خط ۱ (وکیل آباد به فرودگاه) شما را به باغ مشهد می‌رساند. در صورت استفاده از مترو در یکی از ایستگاه‌های غدیر یا پروین اعتصامی پیاده شوید. برای رسیدن از ایستگاه غدیر به باغ لازم است کمی در امتداد بزرگراه بسیج پیاده‌ بروید. از ایستگاه پروین اعتصامی نهم می‌توانید به‌سمت جنوب بروید و وارد بلوار جمهوری اسلامی شوید تا به مجموعه باغ مشهد برسید.

باغ مشهد با خودروی شخصی

 اگر از سمت شمال مشهد با استفاده از خودروی شخصی قصد رفتن به باغ را دارید، می‌توانید از طریق اتوبان وارد بزرگراه بسیج (غدیر) و کمی پیش از پایان بزرگراه، وارد بلوار جمهوری اسلامی شوید. همچنین اگر از غرب مشهد می‌آیید، از طریق اتوبان آزادی به بزرگراه شهید کلانتری بروید. پس از ورود به بزرگراه شهید کلانتری، در خروجی خیابان کوشش پیش برانید و با رسیدن به تقاطع بلوار جمهوری، به‌سمت راست بپیچید تا به باغ برسید.

دسترسی به باغ گیاه شناسی مشهد از حرم امام رضا (ع)

بیبه دلیل استقرار بیشتر زائرین گرامی مشهد در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع)، مسیر حرم تا باغ مشهد را از مبدا حرم بررسی می‌کنیم.

مسیر اول:

به ایستگاه اتوبوس حرم مطهر در ابتدای خیابان طبرسی بروید و سوار خط BRT(پایانه امام رضا- پایانه طبرسی) شوید. بعد از 4 ایستگاه، در ایستگاه پانزده خرداد از اتوبوس پیاده شده و به سمت خیابان جمهوری اسلامی بروید تا به اولین ایستگاه اتوبوس برسید. منتظر خط 61 (شهرک شیرین- پایانه انقلاب) بمانید و تا ایستگاه چهارراه پروین اعتصامی با آن همراه شوید. بعد از 500 متر پیاده‌روی به باغ مشهد می‌رسید.

 

  مسیر دوم:

در خیابان امام رضا در ایستگاه بعد از میدان بیت‌المقدس سوار خط BRT(پایانه امام رضا - حرم مطهر) شده و در ایستگاه 15 میدان خرداد پیاده شوید. از ابتدای خیابان جمهوری اسلامی، سوار خط 61 شوید و تا چهارراه پروین اعتصامی پیش بروید. از آنجا تا باغ مشهد حدود 500 متر پیاده روی کنید.

 

دسترسی به باغ مشهد از فرودگاه مشهد

باغ مشهد با فرودگاه شهید هاشمی نژاد فاصله چندانی ندارد. در واقع باغ مشهد در بلواری معروف به بلوار فرودگاه واقع شده است. به همین دلیل ممکن است اولین یا آخرین جایی که می‌خواهید در مشهد بازدید کنید باغ مشهد باشد.

 

مسیر مترو از فرودگاه به باغ مشهد

در ایستگاه فرودگاه سوار مترو شده و در ایستگاه غدیر پیاده شوید. حدود 900 متر به سمت باغ مشهد پیاده‌روی کنید.

 

مسیر مترو + اتوبوس از فرودگاه به باغ مشهد

در سالن فرودگاه وارد ایستگاه مترو شوید و تا ایستگاه بعدی (بوستان ریحانه) پیش بروید. بعد از خارج شدن از ایستگاه مترو، به ایستگاه اتوبوس میدان پرواز بروید و سوار خط 78 (پایانه انقلاب اسلامی- شهرک عسگریه) بشوید. بعد از گذشت 2 ایستگاه به جمهوری اسلامی 34 می‌رسید. از آنجا تا باغ مشهد 300 متر پیاده روی کنید.

بازگشت به صفحه اخبار

image